15 Ocak 2015 Perşembe

Sezeryan Mı? Normal Doğum Mu?

Ben en baştan beri sezeryan isteyen bir anneydim. Çünkü normal doğum yapacak kadar cesareti kendimde göremiyordum. Doktorum normal doğum yapmam için bana kitap önerdi .Gerçekten güzel bir kitaptı. Okudum, kendi kendine doğum yapan kadınlardan etkilendim ama sadece o kadar ben sezeryanı aklıma koymuştum. Çok şükür herşey yolunda gitti ve 39. haftanın içini bebeğimiz dünyaya geldi. O gün bir kez daha anladım ki çok doğru bir  karar vermişim. Çünkü benim rahmim tek yönlü büyümüş ve oğluşum da içerde biraz dar alanda kalmış. Doktorum normal doğum yapamayacağımı söyledi. Tabi ameliyattan sonra. Çünkü bu durum ultrasonla belli olmuyormuş. Zaten bebeğim ters duruyordu ve beklesek de dar alanda aldığı için dönemeyecekti ve normal doğum olmayacak, mecburen beni sezeryana alacaklardı. Çok şükür bunların hiç bir yaşanmadan sezeryanla hallettik herşeyi. Ben kombine yöntem dedikleri epidural-spinal anestesiyle aldım bebeğimi kucağıma. Bir çok kişiden bu yöntemin sıkıntılı olduğunu duydum. Ancak doktorum korkmamı söyledi ve anladım ki herşey önce Allahın izniyle, sonra da anestezi doktorunun becerisiyle sorunsuz olabiliyor.
Ailelere tavsiyemdir: Sezeryan düşünüyorsanız epidural-spinal yaptırın. Bebeğiniz 10 dakikada kucağınızda...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder