14 Ocak 2015 Çarşamba

Bebeklerde Sarılık

Bebeklerde sarılık genel olarak görülen bir durumdur. Ancak bizim gibi yeni anne baba olanlar için oldukça can sıkıcı geçen bir süreç olabilir. Bu durumda yapılması gereken kesinlikle rahat olmaktır. Çünkü oğlumun sarılığı tam 3 ay sürdü ve bu süreçte biz çok üzüldük ve neden geçmediğini bir türlü anlamadık . Ama sonunda anladım ki ve bunu her yaşadığımız olaydan sonra tekrar tekrar anlıyorum ki her çocuğun bünyesi de gelişim  süreci de çok farklı. Sarılıkta her hastanenin belli bir eşik değeri var ve bu değeri aşmadığınız sürece ışık tedavisi vermiyorlar. Biz o sınırı hiç aşmadık ve sınıra yakın seyreden bir dönemimiz oldu. İlk başlarda oğlumun o minicik ellerinden 2 günde bir kan alıyorlardı ve benim içim gidiyordu sırf sarılık derecesine bakabilmek için ve hummalı bir bekleyiş tabi değerin çok değişmediğini görünce çok üzülüyordum ama dediğim gibi tam 3 ay sürdü. İlk başlardaki gibi takmamayı da öğrendim.
Ayrıca ben bebeğimi emziriyordum. Emzirirsen çabuk geçer dediler, geçmedi. Mama verirsen geçer dediler, geçmedi. Sarı giydirirsen geçer dediler, geçmedi. Banyo suyuna altın at  geçer dediler, geçmedi. Yani sonuçta geçti ama kendiliğinden. Dediğim gibi bu tamamen oğlumun gelişimiyle alakalı bir süreçti bizde 3 ay sürdü kimisinde 2 gün sürebiliyor.
Ailelere tavsiyemdir :Eğer bebeğiniz 20 günü geçmiş ve sarılık düzeyi normal seyirlerdeyse sakın panik olmayın. Elbet bir gün geçecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder