15 Ocak 2015 Perşembe

Bebeklerde Tırnak Batığı


Bebeklerde tırnak batığı da mı olurmuş demeyin. Oluyor, hatta oğlum 1 aylıktı olduğunda. Ayak başparmağı iltihap toplamış , şişmiş ve kızarmıştı. Tabi her zaman ki gibi panik olduk ve çocuk doktoruna götürdük. O da dikkatlice kesin tırnağı dedi. Önce doktora baktım sonra bebeğime. Daha 1 aylıktı. Nasıl keserim tırnağını diye sordum, 'haklısınız kesemezsiniz' dedi ve çocuk cerrahına görünmemizi söyledi. Çocuk cerrahı da baktı. 'Çok ilginç nasıl olmuş' dedi. Yani bir anlam verilemedi duruma. Bactroban merhem ve Baticon sürmemizi söyledi. İlaç iyi geldi. İltihap toparladı ama 3 hafta kadar sürdü. İlacı çok uzun süre kullanmadık. Sürekli ayağını havalandırın dedi doktor. Ben de kış mevsimi ve bebeğimin çok küçük olması  sebebiyle ,çoraplarının ve  patikli pijamalarının parmak ucu kısımlarını keserek giydirdim. Şimdi onları hatıra olarak saklıyorum.
Ailelere tavsiyemdir: İltihap olması durumunda Bactroban merhem işe yarıyor ancak antibiyotikli olduğu için uzun süre kullanmak  doğru değil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder