16 Ocak 2015 Cuma

Bebeklerde Oturma, Yürüme ve Emekleme

Her bebeğin gelişimi tamamen kendine bağlıdır. O yüzden siz ne kadar çabalasanız da oturma emekleme ve yürüme bebeğiniz ne zaman isterse o zaman olacaktır. Çevremdekiler bebeğime oturma eğitimini vermediğimi o yüzden geç oturduğunu söylediklerinde çok üzüldüm. Biz, bebeğimizi yanlış bir şey yapmamış olmak adına 6 aylık olana ve omurilik gelişimini tam tamamlanana kadar oturma pozisyonuna getirmemiştik. Oğlum 7. ayını geçmişti oturduğunda. Doktorumuz 'o ne zaman isterse o zaman oturur, sizin yapacağınız bir şey yok'  dediğinde ise rahatladım.
Oturmasına yardımcı olmak için minder desteği faydalı olacaktır. O oturmak ister veya istemez ona kalmış.
Emekleme ise her bebeğin yaptığı bir şey değil , yine bebeğinizin içinden  emeklemek geliyorsa emekliyor yoksa direk yürümeye başlıyor. Ama önüne yürüyen oyuncak gibi hedefler koyarsanız emeklemesine belki biraz katkınız olabilir.
Yürüme önce, sıralama (internetten ne olduğunu baya araştırdığım şey) sonra tay tay dedikleri (bunu ilk duyduğumda doktor 'tay tay yapıyor mu demişti' o ne ki dedim) şekilde ilerliyor.Sıralama ve tay tay başlayınca bir andan bakıyorsunuz ki çocuğunuz yürümeye başlamış. Tabii yine kendi ne zaman isterse o zaman. Yürümesi için de ona hedefler sunabilirsiniz. Oyuncak uzatma vs. Ama yürüteç bazı doktorlar önerse de çoğu doktor ve ben kesinlikle önermiyorum. Kullanmadık da. Hiç bir anlamı yok. Anneye yardım dışında. Anne çocuğunu onda oyalayabiliyor ama çocuğa bir katkı sağlamıyor.
 
Not: Sıralama =Koltuk, masa vs. tutunarak yürümek
        Tay Tay=Elini bırakıp adım atmak
 
Ailelere tavsiyemdir: Bebeğinizin sağlık problemi yoksa oturması, emeklemesi ve yürümesi geciktiyse üzülmeyin, elbet bir gün oturacak ve de yürüyecek. Kendi ne zaman isterse o zaman..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder